AL-MATHURAT DAN KELEBIHANNYA

ASSLMKM Malaysianszzz....
happy Sunday, hari nie saya nk update habis-habisan sbb i'm in the blog mood... so hari nie nk cite pasal al-mathurat ramai yang kalau tanye ape tue mathurat?? entah, tak tau, ape tuu...??, hurmm... , macam pernah dengar tapi dimana ya?? haaa... inilah jawapan2 yang seringkali saya dengar, first time saya dengar al-mathurat nie time saye belajar di UiTM, Perlis dulu masa tue solat berjemaah di surau sementara nak tggu solat Isyak sama2 membaca al-mathurat nie. haa.. time nielah baru sye tahu... tp mase time saye baca sgt lah complicated, tak taulah apasal kejap muka surat depan, kejap muka surat belakang, kejap tgh hurmm aleh2 tak semangat nk baca. so ilmu tue berkubur lama setelah 5 thn selepas kejadian itu saya ada baca blog lupe namenyer, ia menceritakan al-mathurat yg katanye sgt bgs utk diamalkan dan plg seronok ia adalah zikir amalan Rasullah wahh dpt 2 pahala, satu: baca surah2 dlm al-quraan, dua; dpt pahala sbb ikut sunnah Rasullah. hurmmm lepas pada tue mengetahui bahawa amalan ini bagus dan senang utk dibaca saye pown ape lagi bergegas ke kedai buku untuk membeli al-mathurat, saye cari yg simple, kecik dan yg pntg siap dgn maksud baca jer tp tak phm kuranglah feelnyer kan. lebihnyer raser ingin tahu dan nk sgt amalkannyer bile iaNya dikatakan akan memelihara kite dari pagi smp ke ptg, dan dari petang sampai lah ke pagi esoknya. Ianya perlu dibaca 2 kali sehari iatu selepas SUBUH dan petang selepas ASAR. Benda dah ada dpn mata so, ape tggu lgi, GRAB IT muslimin dan muslimat.. tak payah pendinding,pendamping or what so ever just amalkan surah nie INSYAALLAH... and u know what 'i feel it'... really.. must try.. !!!

this are the advantages of  Mathurat:
1. Tidak dihampiri syaitan
2. Rumah dan keluarganya terselemat dari perkara yang tidak diingini.
3. Allah mencukupkannya apa yang sangat diperlukan dari urusan dunia dan akhirat.
4. Orang yang membacanya kemudian dia mati pada hari atau malam tersebut maka Allah akan menjamin untuknya syurga.
5. Selamat dari segala sesuatu.
6. Allah menyempurnakan nikmatnya ke atas orang yang membacanya.
7. Allah berhak untuk meredhainya
8. Tidak ada sesuatu yang mendatangkan mudarat ke atasnya.
9. Terhindar daripada syirik.
10. Selamat dari bisa atau sengatan semua makhluk yang beracun.
11. Dimudahkan menyelesaikan hutang-hutang.
12. Berhak untuk mendapat syafaat pada hari kiamat.
13. Sesiapa yang membaca di waktu pagi,akan dipelihara oleh allah hingga ke waktu petang.Dan sesiapa yang membacanya di waktu petang akan dipelihara hingga ke waktu pagi.
14.Mengamalkannya umpama mengamalkan Sunnah Rasulullah dari sudut zikir dan berdoa, dan berbagai lagi kelebihan.



Kredit: IluvIslam.com dan www.hatikering.wordpress.com


selepas mengodek buku2 kat kedai tue aleh2 sye nampak al-mathurat yg kecil, ada makna dan TERSUSUN inilah yg dicari2 oleh saye supaya tak selak mathurat sampai hancur hehehe.... 
yes GOT IT - TERBITAN TELAGA BIRU.... MMG beshhhhhh...


al-mathurat(kecil)

 (depan)


 tepi(nipis,kecil)





 (padat)


SELAMAT BERAMAL DAN RENUNGKAN SEJENAK....

Comments