RUMAH MAK TOK SAYA

salam... people... so today i would like to share about my weekend. today is SUNDAY.... it's HOLIDAY cause x kenduri, works, and HOLIDAY for my beloved kitchen... ngeeeeeee... sebenarnye hari nie saya telah dijemput untuk dtg ke rumah mak tok saya sbb mak saudara saya nk belajr macam mane nak buat spagethi... so setelah janji termeterai mlm semalam, pagi nie bgn pagi mula2 sekali:

1. cuci baju(setengah bakul)
2. siap mkn pagi(today sardin jerrr...)
3. mandi
4. siap untuk pegi rumah maktok saya first, bg tuisyen utk adikku sayang.... then..
5. barulah my auntie ajak untuk membeli bhn2 nk buat spagethi...

sementara masak punye masak, smp dekat pukul 3ptg barulah dpt mkn.. ya allah lamenyer.. sape kate mkn senang, nk mkn pown susah takder yg senang kat dunia nie...so nk jadikan cerita sementara tggu kuah spagethi tue masak. saye pown adlah teringat time saye sekolah tadika... tadika saya dekat dgn rumah maktok so, masa umur 6 thn saya banyak habiskan masa di rumah mak tok saya.. sbb lepas abes sekolah balik rumah mak tok  n terus stay smp mlm untuk mengaji... ha kau dulu kene ngaji 2 kali sehari... kalo cuti 5 kali.. hambek ko....  tapi takper berkat kerajinan, usaha dan hati yg terang saye khatam quraan masa saya darjah 4. so after std 4 i'm free... but still kdg2 abah suruh pegi rumah tok ngaji jugak tkt lupe...

time kat rumah mak tok nie mcm2 cerita, dari tkt kucingnyer mane idaknyer kucing tue namenye TOMPOK.. die kalo lapo dier akan nyinding kat org, kdg2 my cuz suh ambek ape2 kat dapur sumpah takut ngan kucing nie.. tkt dier gigit... hahaha.... sengal punye kucing... so sebelum saye cite jauh lagi... nk cerita dlm rumah mak tok  ada my cuz (die dari kecik dah duduk kat umah tok), my auntie(my father punye adik bongsu) and my grandma... masuk saye 4 hehehe..tapi untuk hari JUMAAT dpt pelepasan tak payah ngaji so boleh balik umah. lepas abah smbhyg jumaat terus ambek saya kat umah tok. tp mlm kene pegi jugak sbb pelepasan dah abes... hehehe... 

ingat lagi saye time tue hari jumaat, mak tok n my auntie mcm tak kasi saye balik so die umpan saya dgn lauk, name lauk tu LEMBIK-LEMBIK = keladi... hehehe sbb dulu tak tau lauk tue name ape... tue mmg fav saye first time mkn kat umah mak tok then citer kat mak, lepas dari tue mak plak masak  kat rumah. punyer diorang nk ambek hati saya... saya nie,   kalo cuti sekolah kdg2 duduk dgn my uncle punye house. entahlah saye tak kisah plak mane org nk bwk atau ajak. ikut sahaja. sampai ada satu ketika saye tidur rumah my uncle dekat seminggu aleh2 balik rumah peluk mak sbb rindu...ngeeeeeeeeee... KEJAM NYER saye...  itulah ceritanya... rumah mak tok saye dah jadi rumah pertama saya.. sbb abah mmg selalu bwk pegi rumah mak tok then saya rajin tidur kat sana.kalo nk release tension atau nk bercuti pendek rumah mak tok lah plg best... 
so that's all that i want to share with u all nnti saye nk upload rumah mak tok saye....yg sgt CLASSIC... maintain the original house but ade renovate this and that.... 

check out my new pictures coming...

bahagian depan rumah 

kawasan tepi rumah



dari pandangan tepi: garaj kereta

bahagian tepi rumah yang mana pintu masuk rumah berada ditengah2..masuk2, jumpa dapur dulu huhuu


tepi rumah: rumah burung...

i'm full update with my story: rumah mak tok saya.

Comments

Popular Posts